Kuşum hasta ölüyor

nisa kula

iyikus.com Üyesi
Katılım
28 Haz 2026
Mesajlar
18
Yaş
19
Konum
istanbul
Öncelikle herkese merhabalar, 3-4 yaslarında ki muhabbet kuşum geçtiğimiz pazar gününden beri hasta. Başka bir sitede konu açmıştım ama biri havakesesi hasar görmüş dedi, biri bit var dedi, biri iç parazit dedi, biri eşini beslerken halsiz düşmüş dedi. Bunların üstüne entrobac ve zeolit tozu kullanmam, kuşu mama ile beslemem gerektigi söylendi.
Cuma gününe kadar bu şekilde devam ettim ama 5 gün olmuştu kuş ne ilerledi ne geriledi. Hayvan oldugu yerde acı cekmeye devam etti. Kendi haline bırak sen gereken müdaheleyi yaptın besleme dediler ama hayvan açlıktan ölecekti ben beslemeyseydim. Dinlemedim beslemeye devam ettim. Kuşumu 1 yasindayken sahiplendim dişi kuşuma eş olarak aldım bu yüzden biraz korkak ve insanlara asla gelmez. Böyle bir kuş oldugu icin beslerken kafasinı saga sola cok oynatti aparat damagini kesti. Bende bişey oldu mu acaba diye veterinere götürdüm.
Hayvanın sagına baktı, soluna baktı bakteriyel enfeksiyon dedi. Nasıl anladı gram fikrim yok ama umarım bir bildigi vardir. Üstünede 1500 para aldı, asla parasında değilim ama sağa sola bakıp nasıl anladı hayret ettim. Amoklavin verdi, sabah akşam 2 damla kullan dedi. Eşinden ayırmana gerek yok aynı kafeste kalsınlar hem stres olmaz dedi. Bulaşıcı bir hastalık değil dedi.
Cuma gününden beri antibiyotik kullanıyorum, mamasını verdikten 30 dakika sonra veriyorhm ilacini. Evet hayvan az da olsa yem yemeye başladı, eşi bazen ağzına kusmaya başladı ama. Hayvanda uyku çogaldı, dışkısı normalken birden yemyeşil mukus gibi dumduz akar oldu. Tuylerine yapisiyor hayvan bir de oradan mikrop kapar korkusuyla entrobac veriyorum mamasına 1 mercimek tanesi kadar katıyorum. Ayrıca mamasını toz mama ve haslanmıs yumurta sarısı ile yapıyorum ama çok katı yapamiyorum antibiyotik kullandigimdan beri katı mamayı ağzından geri atiyor. Koyu ayran kıvamında yapıyorum veya bir tık daha cıvık yapıyorum. Doyurmaz biliyorum ama maksat enerji vermek.

Ben öğrenciyim kuşlarin temel şeyleri dışında detay bilmem, her denilenede inanmak istemiyorum. Sizleri çok övdüler bu yüzden size yazmak istedim.

Her şeyi bilin diye uzun uzun anlattım. Sizlerden ricam oğlumun nesi var, kullandığım şeyler dogru mu, iyileşme ihtimalı var mi yok mu, ben ne yapmalıyım lütfen bana yardım edin.

Ve genel olarak kuşlarin hastlanmaması için ne yapmaliyız beni bu konuda bilgilendirirseniz cok sevinirim.

Evde, entrobac,gerwit,formix,zeolit tozu, toz mama,amoklavin, entrobac, b vitamini var.

tünekte dal darıya kafasını surttugu video cuma gunu aksamdan.
Digeri ise bugunden az önce cektim.
 

Ekli dosyalar

  • 20260628_120452.webp
    20260628_120452.webp
    357.3 KB · Görüntüleme: 3
  • 20260628_120452.webp
    20260628_120452.webp
    357.3 KB · Görüntüleme: 3
  • 20260628_120446.webp
    20260628_120446.webp
    311.1 KB · Görüntüleme: 3
  • 20260628_120443.webp
    20260628_120443.webp
    354.9 KB · Görüntüleme: 3
  • 20260628_120426.webp
    20260628_120426.webp
    351 KB · Görüntüleme: 3
  • image-1782632938471.webp
    image-1782632938471.webp
    374.5 KB · Görüntüleme: 3
Son düzenleme:
hasta kuşa zeolit satan tiplerden uzak durun

amoklavin'in işe yarayip yaramayacağıni anlamak icin 3 tam gün (72 saat) kullanmanız gerekir. kötü ilaç degildir, işe yarayabilir

eczaneden bactrim şurup , flagyl surup ve triflucan şurup alabilirseniz daha iyi olur ama ilk ikisi için reçete gerekir. hastalık teker teker ilaç deneyip bekleyecek aşamayı çoktan geçmiş
 
hasta kuşa zeolit satan tiplerden uzak durun

amoklavin'in işe yarayip yaramayacağıni anlamak icin 3 tam gün (72 saat) kullanmanız gerekir. kötü ilaç degildir, işe yarayabilir

eczaneden bactrim şurup , flagyl surup ve triflucan şurup alabilirseniz daha iyi olur ama ilk ikisi için reçete gerekir. hastalık teker teker ilaç deneyip bekleyecek aşamayı çoktan geçmiş
Hocamla hemfikirim. Eğer reçeleymek zor olaricaksa tollisan combimix ürünü de 3'lü tedavi yöntemidir.
 
hasta kuşa zeolit satan tiplerden uzak durun

amoklavin'in işe yarayip yaramayacağıni anlamak icin 3 tam gün (72 saat) kullanmanız gerekir. kötü ilaç degildir, işe yarayabilir

eczaneden bactrim şurup , flagyl surup ve triflucan şurup alabilirseniz daha iyi olur ama ilk ikisi için reçete gerekir. hastalık teker teker ilaç deneyip bekleyecek aşamayı çoktan geçmiş
Hocam öncelikle teşekkür ederim.

Kuş amoklavin kullandıgımdan beri daha iyi dedigim gibi yem vs yemeye basladı ama hâlâ birazda olsa kabarık ve dışkıları çok kötü.

Ben dizimden sakatım çok yürüyemiyorum eczaneden recetesiz alabileceğim başka bir ilaç öneriniz yok mu. Eczane hemen evimin önünde var ama kendi aile hekimim işe yaramazın teki yanına gitmişliğim yok uzun süredir.

Altta yem yiyen hasta kuşum hocam.
 

Ekli dosyalar

  • 1782653758385161388190300429368.webp
    1782653758385161388190300429368.webp
    619.6 KB · Görüntüleme: 1
Hocamla hemfikirim. Eğer reçeleymek zor olaricaksa tollisan combimix ürünü de 3'lü tedavi yöntemidir.
o ürünleri nereden bulabilirim hocam. Veya almama gerek var mı, çünkü bugün iyi yem yiyor kursağı ne zaman baksam dolu, dıskısında sorun var sadece o da antibiyotikten dolayı sanırım. Bugün antibiyotigin tam 3. günü, bugün tabanda yatmıyor. Full tunekte esiyle beraber kuduruyorlar kafesin icinde. Tek sorun su icmiyor sadece. yem yiyor da su sıfır hocam. Al derseniz her şeyi alirim ama dedigim gibi sakatım fizik tedavi görüyorum, çok uzun yolu istesemde yürüyemiyorum. Çevremde de rica edebileceğim hiç kimse yok. Maddi durumumda pek iyi degil dürüst olmak gerekirse.

Bir de nesi var hocam tam olarak, herkes baska bisey söylüyor
 
Son düzenleme:
Forumdaşlarımızın dikkatine..
Zeolit tozu antibakteriyel değildir,antifungal değildir,antiparaziter değildir. Yani ne bakterileri öldürür ne parazitleri öldürür ne de mantarı öldürür. Saf zeolit tozu böyledir,ilaç yerine geçmez. Zeolit tozuna bazı elementler ekleniyor gümüş gibi misal. Bazı elementler eklendiği zaman saf olmaktan çıkıp karışımlı hâle geliyor ve bu şekilde bi etki eder hâle geliyor lakin burda da dikkat edilmesi gereken şey dozajdır,gümüş ağırmateldir. Gümüş bakterileri öldürür ve zeolitle birleştirilebilir fakat bunu bir canlıda kullanmak organ iflasını sebep verebilir dozajı yüksek verirseniz.. Yani ağırmetal zehirlenmesi yaşanabilir.. Risklidir.. faydalı bakterileri de öldürebilir gümüş..
Saf zeolit ise tek başına sadece ishali belki biraz toplamaya yardımcı olabilir o da bildiğiniz gibi suya toprak eklerseniz aynı mantık..
 
Forumdaşlarımızın dikkatine..
Zeolit tozu antibakteriyel değildir,antifungal değildir,antiparaziter değildir. Yani ne bakterileri öldürür ne parazitleri öldürür ne de mantarı öldürür. Saf zeolit tozu böyledir,ilaç yerine geçmez. Zeolit tozuna bazı elementler ekleniyor gümüş gibi misal. Bazı elementler eklendiği zaman saf olmaktan çıkıp karışımlı hâle geliyor ve bu şekilde bi etki eder hâle geliyor lakin burda da dikkat edilmesi gereken şey dozajdır,gümüş ağırmateldir. Gümüş bakterileri öldürür ve zeolitle birleştirilebilir fakat bunu bir canlıda kullanmak organ iflasını sebep verebilir dozajı yüksek verirseniz.. Yani ağırmetal zehirlenmesi yaşanabilir.. Risklidir.. faydalı bakterileri de öldürebilir gümüş..
Saf zeolit ise tek başına sadece ishali belki biraz toplamaya yardımcı olabilir o da bildiğiniz gibi suya toprak eklerseniz aynı mantık..
Teşekkür ederim hocam önceliklen zeoliti hiç kullanmamak en iyisi gibi hocam. Hiç işe yaramadı bulutun durumunda.
 
Teşekkür ederim hocam önceliklen zeoliti hiç kullanmamak en iyisi gibi hocam. Hiç işe yaramadı bulutun durumunda.
İşe yaramaz zaten. Kullanmayın da.
Yemek yemiyorsa hiç,versele laga a21 nutribird mama alınız. Beslemeye devam ediniz günde 4 öğün verin her öğün arası 4-5 saat boşluk olsun,her öğünde 2-2.5 ml mama verin mama ılık olsun bilek yakmayacak ısıda. Mamayı vermeden önce kursakta eski mamanın sindirilmiş ve kursağın boşaldığını kontrol edin ama. Hâlâ mama varken yeni öğüne geçmeyin. 2 ml falan yiyemiyorsa az miktar verin yiyebildiği kadar.. aç kalmasın enerji alması lazım..
Antibiyotik de 7 günden fazla kullanmayın.

Kuşun durumu kötü görünüyor son seviye gibi..
Kuş kaç gr ağırlığında tartı varsa bi tartın hassas teraziyle.
 
o ürünleri nereden bulabilirim hocam. Veya almama gerek var mı, çünkü bugün iyi yem yiyor kursağı ne zaman baksam dolu, dıskısında sorun var sadece o da antibiyotikten dolayı sanırım. Bugün antibiyotigin tam 3. günü, bugün tabanda yatmıyor. Full tunekte esiyle beraber kuduruyorlar kafesin icinde. Tek sorun su icmiyor sadece. yem yiyor da su sıfır hocam. Al derseniz her şeyi alirim ama dedigim gibi sakatım fizik tedavi görüyorum, çok uzun yolu istesemde yürüyemiyorum. Çevremde de rica edebileceğim hiç kimse yok. Maddi durumumda pek iyi degil dürüst olmak gerekirse.

Bir de nesi var hocam tam olarak, herkes baska bisey söylüyor
İlacı kullandıktan sonra bu gelişmeler olmuşsa o zaman ilacın etki ettiğini düşünebiliriz. İyileşti diyip yarıda kesmeyin ilacı.
Bu kuş hasta olduğu için başka kuşla temas etmemesi tedbiren iyi olurdu,diğer kuşa da hastalık geçmiş olabilir bulaşıcı bir sorun varsa. Diğer kuşu da gözlemleyin.
 
Veterineriniz swap testi yapsaydı kesin sonucu öğrenebilirdiniz eğer durum mikrobikse. Yani dışkı ve kursaktan örnek alınıp incelenmesi sonucu ne olduğu ortaya çıkardı yani bakteriyelse testte bakteri olduğu çıkardı zaten. Mantar varsa mantar çıkardı testte. Ama şu an sadece tahmine dayalı ilerlenebilir. Zaten geç kalmışsınız tedavi konusunda. Çok zaman kaybedilmiş.

Yukarıda hocaların dediklerine göre hareket etmenizi öneririm. Ama yok ben net cevap istiyorum derseniz veterinere veya bir laboratuvara gidip swap testi yaptırmanız lazım kuştan örnek alınıp. Bu da ücretli.
 
İşe yaramaz zaten. Kullanmayın da.
Yemek yemiyorsa hiç,versele laga a21 nutribird mama alınız. Beslemeye devam ediniz günde 4 öğün verin her öğün arası 4-5 saat boşluk olsun,her öğünde 2-2.5 ml mama verin mama ılık olsun bilek yakmayacak ısıda. Mamayı vermeden önce kursakta eski mamanın sindirilmiş ve kursağın boşaldığını kontrol edin ama. Hâlâ mama varken yeni öğüne geçmeyin. 2 ml falan yiyemiyorsa az miktar verin yiyebildiği kadar.. aç kalmasın enerji alması lazım..
Antibiyotik de 7 günden fazla kullanmayın.

Kuşun durumu kötü görünüyor son seviye gibi..
Kuş kaç gr ağırlığında tartı varsa bi tartın hassas teraziyle.
Yem yiyor hocam azda olsa günde 3-4 kere yiyor. Tamamdır hocam teşekkür ederim. Kaç gr bilmiyorum tartı yok maalesef. Ama zayıfladi bu 1 haftadır. gözle gorulur belli oluyor
 
İlacı kullandıktan sonra bu gelişmeler olmuşsa o zaman ilacın etki ettiğini düşünebiliriz. İyileşti diyip yarıda kesmeyin ilacı.
Bu kuş hasta olduğu için başka kuşla temas etmemesi tedbiren iyi olurdu,diğer kuşa da hastalık geçmiş olabilir bulaşıcı bir sorun varsa. Diğer kuşu da gözlemleyin.
Devam ediyorum hocam ilaca 7 gün boyunca devam edicem, sordum bulaşıcı değil dedi veteriner. Dişi kuş iyi gayet hocam yemesi içmesi dışkıları gayet normal..
Hocam bende toplam 3 kuş var. Genel olarak kuşların hastaligı boyle son evreye gelmeden ben nasıl anlayabilirim hasta olduklarini.
 
Yem yiyor hocam azda olsa günde 3-4 kere yiyor. Tamamdır hocam teşekkür ederim. Kaç gr bilmiyorum tartı yok maalesef. Ama zayıfladi bu 1 haftadır. gözle gorulur belli oluyor
Yem yiyorsa beslemeye gerek yok. Ama günde 1 kez destek amaçlı beslenebilir.
Lakin 2-3 tane yem yiyorsa yukarıda yazdığım gibi 4 kere besleyin günde.
 
Veterineriniz swap testi yapsaydı kesin sonucu öğrenebilirdiniz eğer durum mikrobikse. Yani dışkı ve kursaktan örnek alınıp incelenmesi sonucu ne olduğu ortaya çıkardı yani bakteriyelse testte bakteri olduğu çıkardı zaten. Mantar varsa mantar çıkardı testte. Ama şu an sadece tahmine dayalı ilerlenebilir. Zaten geç kalmışsınız tedavi konusunda. Çok zaman kaybedilmiş.

Yukarıda hocaların dediklerine göre hareket etmenizi öneririm. Ama yok ben net cevap istiyorum derseniz veterinere veya bir laboratuvara gidip swap testi yaptırmanız lazım kuştan örnek alınıp. Bu da ücretli.
Hocam benim cevremde bir suru veteriner var ama hic biri cidden bisey anlamiyor. Rontgen vs cekmeyecek misiniz diye sordum adama belli bunun karacigeri sismis ölür bu belki dedi. Sacma sapan konusuyorlar hepsi. O yüzden formlardan ilerliyorum senelerdir sizin desteginizle.

Hayvana 1 haftadir zeolit diyotlar bir isede yaramadı, veterinerde amoklavin ise yarar bunun disinda bisey kullanma dedi. Gercekten de kus toparlandi azda olsa yem yiyor. tünekte duruyor artik tabana cok inmiyor. azda olsa ötüyor.
 
Yem yiyorsa beslemeye gerek yok. Ama günde 1 kez destek amaçlı beslenebilir.
Lakin 2-3 tane yem yiyorsa yukarıda yazdığım gibi 4 kere besleyin günde.
Hocam yem yiyor ama çok az yem yiyor kursak dolmuyor. Yani kursağın 4/1i veya 4/2si anca doluyordur öyle söyliyim. Ama bu bile iyi bir adim cunku 5 gundur agzina yem surmemisti
 
Yem yiyorsa beslemeye gerek yok. Ama günde 1 kez destek amaçlı beslenebilir.
Lakin 2-3 tane yem yiyorsa yukarıda yazdığım gibi 4 kere besleyin günde.
hocam şimdi kontrol ettim kursagını. Hani bombos degil, dopdolu da degil. Ama ben hayvani 12 gibi falan besledim öğlen. Dışkı yaptı metabolizmasi çalışıyor ama demek ki yem yedi. Kursak tamamen bosalmadan neden beslenme yapılmaz bu arada hocam? Bir de entrobac kullanıyorum bagırsakları için iyi mi yapıyorum kötü mu
 
Devam ediyorum hocam ilaca 7 gün boyunca devam edicem, sordum bulaşıcı değil dedi veteriner. Dişi kuş iyi gayet hocam yemesi içmesi dışkıları gayet normal..
Hocam bende toplam 3 kuş var. Genel olarak kuşların hastaligı boyle son evreye gelmeden ben nasıl anlayabilirim hasta olduklarini.

Sağlıklı kuşlar zaten rutin olarak hareketli,aktif,iştah durumu normal olur. Sık sık uyumazlar,kabarık durmazlar,kötü kokulu salyalı kusup durmazlar,dışkıları normal olur ishal olmazlar genelde..
Çok su içen kuşun dışkısında idrar fazla olabilir o normal.. ama çok su içmesi normal mi değil mi o da ayrı konu. Yazın çok sıcak havalarda su tüketimi artabilir bu normal fakat normalde de çok su içen kuşta böbrek sıkıntısı olabilir..
Sağlıklı kuşların halleri,dışkıları,beslenme durumu ve kilo ağırlığı normal olur.
Hastalanan kuşta hastalık belirtileri gözlemlenir zaten sizin kuşta da olduğu gibi.
Kusmayla başlayabilir,dışkılarda anormallikle başlayabilir belirti.. veya kuş 30 gram ağırlığın altına düşmüşse ve düşmekte ise bu da normal sayılmaz hastalık belirtisidir genelde.
 
Sağlıklı kuşlar zaten rutin olarak hareketli,aktif,iştah durumu normal olur. Sık sık uyumazlar,kabarık durmazlar,kötü kokulu salyalı kusup durmazlar,dışkıları normal olur ishal olmazlar genelde..
Çok su içen kuşun dışkısında idrar fazla olabilir o normal.. ama çok su içmesi normal mi değil mi o da ayrı konu. Yazın çok sıcak havalarda su tüketimi artabilir bu normal fakat normalde de çok su içen kuşta böbrek sıkıntısı olabilir..
Sağlıklı kuşların halleri,dışkıları,beslenme durumu ve kilo ağırlığı normal olur.
Hastalanan kuşta hastalık belirtileri gözlemlenir zaten sizin kuşta da olduğu gibi.
Kusmayla başlayabilir,dışkılarda anormallikle başlayabilir belirti.. veya kuş 30 gram ağırlığın altına düşmüşse ve düşmekte ise bu da normal sayılmaz hastalık belirtisidir genelde.
Tamamdır hocam cok teşekkur ederim. Dişim gayet iyi sadece yumurtladıktan sonra yağ birikimi oldu ve ben zayıflatıyorum ama 3 gun kafesde kalsa hemen kilo alıyor. Yavrum var bir tane, dişimden çıkan yavruyuda sahiplendim vermedim kimseye. Yavruda gayet iyi, şu an tek sorun babada maalesef, kusması vs yok bu arada hocam, sadece dıskısı kötü antibiyotikten dolayi ve eskisi kadar çok yem yemiyor. Buluta ne verseniz yer ama şu an en çok sevdigi salatalik ve yumurta, az biseyde yem disinda bisey yemiyor.
 
Sağlıklı kuşlar zaten rutin olarak hareketli,aktif,iştah durumu normal olur. Sık sık uyumazlar,kabarık durmazlar,kötü kokulu salyalı kusup durmazlar,dışkıları normal olur ishal olmazlar genelde..
Çok su içen kuşun dışkısında idrar fazla olabilir o normal.. ama çok su içmesi normal mi değil mi o da ayrı konu. Yazın çok sıcak havalarda su tüketimi artabilir bu normal fakat normalde de çok su içen kuşta böbrek sıkıntısı olabilir..
Sağlıklı kuşların halleri,dışkıları,beslenme durumu ve kilo ağırlığı normal olur.
Hastalanan kuşta hastalık belirtileri gözlemlenir zaten sizin kuşta da olduğu gibi.
Kusmayla başlayabilir,dışkılarda anormallikle başlayabilir belirti.. veya kuş 30 gram ağırlığın altına düşmüşse ve düşmekte ise bu da normal sayılmaz hastalık belirtisidir genelde.
Hocam bir de buluta yani hasta kuşuma suyuda ben içiriyorum günde ne kadar kaç damla su vermeliyim. Bizim ev çok sıcak oluyor yaz ayları. durulmuyor evde neredeyse onlarda sıcakliyordur illa ki
 
hocam şimdi kontrol ettim kursagını. Hani bombos degil, dopdolu da degil. Ama ben hayvani 12 gibi falan besledim öğlen. Dışkı yaptı metabolizmasi çalışıyor ama demek ki yem yedi. Kursak tamamen bosalmadan neden beslenme yapılmaz bu arada hocam? Bir de entrobac kullanıyorum bagırsakları için iyi mi yapıyorum kötü mu
Entrobac probiyotik takviyesidir içinde vitamin de vardı diye anımsıyorum.
Lakin vitaminlerin dozajlarına dikkat etmek lazım. Örneğin yüksek dozajda A,D,E,K vitamini alınırsa,karaciğer hasarı gerçekleşebilir çünkü bu bahsettiğim vitaminler vücutta depolanan gruba girer.
O yüzden dozajlara dikkat etmek lazım. Günlük alınması gereken vitamin ihtiyacını aşmamak lazım.
Sık sık entrobac vermeyin yani. Evet entrobac iyi ama içinde vitamin de olduğundan dolayı dozaj ve sıklığını iyi ayarlamak lazım.
Bunun yerine multivitamin içermeyen, enzim içeren probiyotik almanız daha iyi olur ve daha sık kullanabilirsiniz diğerine nazaran.
Kanatlı oil prozim plus probiyotik öneriyoruz.
Grpet ürünleri isimli online alışveriş sitesinden alabilirsiniz isterseniz veya kanatlı oilin kendi sitesinden alabilirsiniz.
Grpet ürünleri bilindik bi sitedir,tercih sizin tabii.
 
Geri
Üst