Muhabbet kuşum kusuyor.

dogukancyr

Forum Sakini
Katılım
1 Mar 2023
Mesajlar
197
Yaş
22
Konum
Kırşehir Merkez
Kuşum 2 ay önce şiddetli bir şekilde kusmuştu verdiğim sebze meyvelerdendir diye düşünmüştüm,çünkü çok fazla yiyor ne koyarsam.2 aylık süreçte yine arada kusmaya devam etti,kafeste erkek kuş var ona da kusuyor arada.1 hafta önce elma koydum fazla yedi,ağzının kenarlarını ve vücudunu ıslatacak kadar kustu.1 haftadır yem ve su harici bir şey vermiyorum ama kusmaya devam ediyor.Kusmuğunda koku yok,yemesinde içmesinde sıkıntı yok günün bazı kısımlarında enerjik bazı kısımlarında durgun.Kursakla alakalı bir sıkıntı mı sindirim sıkıntısı mı anlayamadım.Kafesin yanındaki halı yem olacak kadar kusuyor.Dışkısının ve kendisinin fotoğraflarını ekledim.Ne yapmam gerekiyor?






 
Son düzenleme:
Dışkısı hala İlk paylaltığınız fotograflardaki gibi mi ? Yoksa değişim oldu mu dışkılarda? Yeni görsel ekleyin. Ve kaç gün hangi tedaviyi uyguladığınızı yazın.


Bu dünkü hâli hocam dışkısının. 14 gün mikostatin uyguladım sabah akşam. Mikostatin verirken kusma tamamen kesildi bırakınca tekrar başladı gündüzleri kusmuyor geceleri kusuyor.
 
Bana kalırsa kuşta karaciğer problemi var. Bakteriyel bir hastalığı olsaydı çoktan bitkin düşerdi zaten. 14 gün mikostatine rağmen iyileşme olmaması da söylediğim ihtimali güçlendiriyor.
Karaciğer desteklenerek devam edilmeli. Sedochol, carnispeed, bt amin forte, prozim plus ve deve dikeni ekstresi içeren bir ürün alınıp başlanmalı. Ayrıca eczaneden duphalak alarak toksin ve amonyak atmasına yardımcı olmalısınız.
 
Bana kalırsa kuşta karaciğer problemi var. Bakteriyel bir hastalığı olsaydı çoktan bitkin düşerdi zaten. 14 gün mikostatine rağmen iyileşme olmaması da söylediğim ihtimali güçlendiriyor.
Karaciğer desteklenerek devam edilmeli. Sedochol, carnispeed, bt amin forte, prozim plus ve deve dikeni ekstresi içeren bir ürün alınıp başlanmalı. Ayrıca eczaneden duphalak alarak toksin ve amonyak atmasına yardımcı olmalısınız.
Mikostatini kullanırken hiç kusma olmadı ama hocam 14 gün boyunca bıraktıktan sonra başladı.
 
Mikostatin kullanırken kusmanın kesilmesinin mantıklı açıklaması kuşta mantar olduğu ve mikostatinin de mantarları çözdüğü anlmına gelmelidir. 14 gün kullanımda da mantarın tamamen tedavi edilmiş olması beklenir ki 14 gün tam süressidir mantar tedavisinin. Mikostatinin mantar dışında bir hastalığa iyi gelmediğini de hesaba katarsak kusmanın kesilmesi mantarla direk alakalı değil. Belki bir miktar mantar vardı ve mikostatin çözdü. O zaman ilaç kesildikten hemen sonra kusmanın olmaması gerekirdi. Demekki kusma mantarla alakalı değil, büyük ihyimalle karaciğerle alakalı. Kusmanın kesilmesi belki mikostatinin sisteme başka bir etkisinden kaynaklı yada tamamen tesadüf ona emin olamayız. Ama şuda var ki belki mikostatine devam etseydiniz de kusma yine olacaktı. Neyse çok detaya girmeye gerek yok. sonuç itibariyle kuşun sorunu kursak veya bağırsak mantarı olmadığı şuan kesine çok yakın. Hastalık ilerlemediğine göre kuş bitkin düşmediğine göre, kuşta bakteriyel hastalık olmadığı da kesine çok yakın. Zaten dışkılarda da karaciğer sorunu belirtileri var. Dolayısıyla o ilaç bu ilaç dönüp durmak mantıklı olmayacak. Karaciğeri destekleyeceğiz.
 
Mikostatin kullanırken kusmanın kesilmesinin mantıklı açıklaması kuşta mantar olduğu ve mikostatinin de mantarları çözdüğü anlmına gelmelidir. 14 gün kullanımda da mantarın tamamen tedavi edilmiş olması beklenir ki 14 gün tam süressidir mantar tedavisinin. Mikostatinin mantar dışında bir hastalığa iyi gelmediğini de hesaba katarsak kusmanın kesilmesi mantarla direk alakalı değil. Belki bir miktar mantar vardı ve mikostatin çözdü. O zaman ilaç kesildikten hemen sonra kusmanın olmaması gerekirdi. Demekki kusma mantarla alakalı değil, büyük ihyimalle karaciğerle alakalı. Kusmanın kesilmesi belki mikostatinin sisteme başka bir etkisinden kaynaklı yada tamamen tesadüf ona emin olamayız. Ama şuda var ki belki mikostatine devam etseydiniz de kusma yine olacaktı. Neyse çok detaya girmeye gerek yok. sonuç itibariyle kuşun sorunu kursak veya bağırsak mantarı olmadığı şuan kesine çok yakın. Hastalık ilerlemediğine göre kuş bitkin düşmediğine göre, kuşta bakteriyel hastalık olmadığı da kesine çok yakın. Zaten dışkılarda da karaciğer sorunu belirtileri var. Dolayısıyla o ilaç bu ilaç dönüp durmak mantıklı olmayacak. Karaciğeri destekleyeceğiz.
Tamamdır hocam çok teşekkür ederim. Şuanda elimde gervit-w,bt amin forte ve entrobac var dediklerinizi de en kısa sürede edineceğim inşallah.Karaciğerdeki sorunlar genelde tedavi edilebilir oluyor mu hocam bu kullanacaklarımız destekleyici mi olacak,tedavi de edecek mi?
 
Aslında destektir bunlar ama az da olsa zamanla tedavi etme ihtimali de var. Bt amin başlayın mesela şimdiden. Gerwit'i 2 haftada bir yarı doz verin. Haftada 1 entrobac verin haftada 2 de prozim plus verin.
 
selçuk'a katıliyorum, bakteriyel bir durum olsa şimdiye kadar ağırlaşması , ölmesi ya da tamamen iyileşmesi beklenirdi

bununla birlikte, ben olsam protozoal enfeksiyon ihtimalini elemek için duruma göre 3-7 gün flagyl şurup denerim. düşük bi ihtimal de olsa mantarlar ölünce bu kez protozoalar çoğalmış olabilir, bu iki enfeksiyon birbirlerinin boşluklarıni doldurma eğilimindedir
 
selçuk'a katıliyorum, bakteriyel bir durum olsa şimdiye kadar ağırlaşması , ölmesi ya da tamamen iyileşmesi beklenirdi

bununla birlikte, ben olsam protozoal enfeksiyon ihtimalini elemek için duruma göre 3-7 gün flagyl şurup denerim. düşük bi ihtimal de olsa mantarlar ölünce bu kez protozoalar çoğalmış olabilir, bu iki enfeksiyon birbirlerinin boşluklarıni doldurma eğilimindedir
Tamam hocam ilk flagyl şurupu deneyeyim o zaman sonrasında destekleyici tedaviye geçerim.Çok teşekkür ederim. Günde kaç kez ve kaç damla şeklinde kullanmalıyım hocam?
 
Aslında destektir bunlar ama az da olsa zamanla tedavi etme ihtimali de var. Bt amin başlayın mesela şimdiden. Gerwit'i 2 haftada bir yarı doz verin. Haftada 1 entrobac verin haftada 2 de prozim plus verin.
Hocam diğer dediklerinizi de aldım şimdi elimde gervit,bt amin,entrobac,sedochol,carni speed,prozim plus var.Bunları nasıl kullanmam gerekiyor,üreticinin tavsiye ettiği şekilde mi?Kafesteki diğer kuşlar da içse bir sıkıntı olur mu?
 
Bunların hepsi takbiyedir sağlıklı kuşkar da içmelidir.
Her birinden haftada 2 kez kullanabilirsiniz. Enterobac haftada 1. Aynı suya karışmalarında sakınca yoktur. 15 gün kadar carnispeed her gün sedochol haftada 3-4 gün kullanın.
 
Bunların hepsi takbiyedir sağlıklı kuşkar da içmelidir.
Her birinden haftada 2 kez kullanabilirsiniz. Enterobac haftada 1. Aynı suya karışmalarında sakınca yoktur. 15 gün kadar carnispeed her gün sedochol haftada 3-4 gün kullanın.
Teşekkür ederim hocam.Gerviti haftada 2 mi,2 haftada 1 mi kullanayım hocam?
 
Enterobac'ı da dahil edebilirsiniz. Nemden sakının enterobac'ı. İlaçlar için ideal sıcaklık aralığı 15-25 dir. 10-30 da idare eder. Ama eşik çok yükselmemeli. Oda sıcaklığının durumuna göre karar verirsiniz. 35 derece ve üstüyse buz dolabı yoksa serin karanlık ortam.
 
Enterobac'ı da dahil edebilirsiniz. Nemden sakının enterobac'ı. İlaçlar için ideal sıcaklık aralığı 15-25 dir. 10-30 da idare eder. Ama eşik çok yükselmemeli. Oda sıcaklığının durumuna göre karar verirsiniz. 35 derece ve üstüyse buz dolabı yoksa serin karanlık ortam.
İlk 15 gün dediğiniz gibi kullandım hocam carni speed ve diğerlerini.Bundan sonra nasıl kullanmalıyım?
 
Geri
Üst