Ani zayıflama gaga içinde yara

Mertİ.

iyikus.com Üyesi
Katılım
24 Şub 2022
Mesajlar
20
Yaş
31
Konum
Gaziantep
Merhabalar dün 1,5 yaş erkek kuşumda halsizlik gözlemledim tarttığımda normalde 33-36 arası değişiyordu kardeşleriyle gramları, 29 gram olduğunu gördüm göğüs kemiği sivrilmişti. hemen ayırdım kafes tabanında uyudu sık sık. vitamin ve probiyotik verdim şırıngayla ağzından mama verdim kursaktan kabul etmedi yem yediği için dal darı koydum. Bugün tarttığımda 27-28 gram civarı geldi dal darı ekledim gramı düştüğü için kursaktan elle besleme maması verdim. Tüneklere çıkıyor bazen de yerde. Hafif poposunun etrafında dışkı var yani ishal ama dışkısı pek sulu değil kusma yok dışkıda yem yok gözde bir şey yok ağızda akıntı vs yok. Dışkıda koku yok ağzının kokusundan emin değilim anlayamadım belirgin bi şey göremedim. Elimdeki ilaçların tarihleri geçmişti hepsini attım bi süre önce, önceden Bursa ve İstanbulda veterinerin anne babaları için verdikleri ilaçlardı elimdeki vitmin de aminosol onun da tarihi geçmek üzere şu an ne önerirsiniz. Elimde hiç ilaç yok. Gaziantep’teyim eczaneden alınabilecek ilaçları önerebilirseniz ilk önce internetten erişebileceğim ilaçlar gelene kadar kuşu kaybetmemiş olurum. Ayrıca kuşun dışkısını çekmek için sabah peçete koydum görseli ekliyorum
Ekli dosyayı görüntüle 80409362485__6C09A658-5E5B-4D08-80F2-A14D87AC5040.MOV69AE44E9-C1A1-44C7-B0D5-AC5A635A1A90.webp25ACC09A-C52C-4BA5-8445-04BF2A67ED7F.webpBB61A6EB-E866-427B-ADC8-A61F4A20FB9C.webpDC164AA2-A24B-428E-BA37-CF983A92156D.webp
 
Son düzenleme:
Yetişkin bir kuş için ağırlığı yetersiz maalesef. Bunun nedeninin bulunması ve ona odaklı gidilmesi daha doğru olur. Bu kadar zayıflaması megabakteri kaynaklı olabilir bir ihtimal
 
Kuşuma mama verdiğim için ağız kenarı kirlendi sanmıştım dün temizlemiştim. Bugün baktım kahverengi iki yanda yine bulaş var. Temizledim ve ağzına baktım açarken zorlandım diğerlerine de baktım onlar rahat açıyor gagasını bu açamıyor. Üst gaganın başladığı yerde siyahlık vardı baktım yara gibi bir şey gördüm. Sanırım akıntı da ondan. Çekip görsel atacağım. Dışkısı da mama yemediği için normaldi onu da atarım. Sanırım parazit kaynaklı değil zayıflama ama yine de önlem olarak ilaca baktırıyorum bulursam alacağım.
 
Geri
Üst