Kullanıcı Değerlendirmesi
5.00 Oylama

Doğanay Y. 

Yönetici
iyikus.com Yetkilisi
Katılım
3 Tem 2017
Mesajlar
25,384
Çözümler
127
Yaş
33
Konum
Ankara
Kendi Gaga Taşınızı Yapın
Kuşlarımız için kafeste mutlaka olması gereken malzemelerden bir tanesidir gaga taşı. Birçok işe yararlar. Kuşların gagalarını törpülemeye, mineral ve kalsiyum ihtiyacını karşılamaya ve kemirme ihiyaçlarını giderirken stres azaltmalarına sebep olur. Bu nedenle mutlaka bulunması gerekenler listesindedir.
Aslında yapımı kolay ve ucuz olan bu ürünü maalesef kuş malzemeleri aldığımız yerlerde 4-5 lira gibi fiyatlarla görüyoruz. Böyle bir ürün için çok. Bu nedenle neden kendi gaga taşınızı yapmayasınız ki? Aynı maliyete 1'den çok gaga taşı yapabilirsiniz.

Gerekli Malzemeler:
  • Bildiğimiz hızlı kuruyan beyaz alçı. 1 kg'ı 1 TL gibi bir fiyat.
  • 1 adet sade soda. (gazı alınmış olmalı.)
  • Grit kuş kumu ( yaklaşık 300 gr.)
  • Çöp şişler ya da kafese asabileceğiniz bir malzeme
  • 2 adet kalamar kemiği
  • 2 haşlanmış yumurtanın beyaz dış kabuğu,
  • Kullanacağınız kap ve bardak ya da kalıplar.
Haydi Başlayalım;
  1. Bir yoğurt kabına önce kum karışımınızı hazırlamalıyız. Kalamar kemiklerini ve yumurta kabuklarını toz haline gelene kadar ezin,
  2. Üzerine alçıyı ilave edin. Azar azar soda koyarak spatula ile karıştırın. Topaklanmalar gidene kadar ve karışım lapa kıvamına gelene kadar devam edin.
  3. Karışımı pet bardaklara doldurun ve ortalarına birer çöp şiş koyun ve kurumaya alın.
  4. 10-12 saat sonra kuruma tamamlanacaktır fakat 1,2 gün gün ışığı alan bir yerde dinlendirmenizi öneririm. Durumuna göre pet bardakları maket bıçağı ile keserek çıkarın. Çöp şişleri ittirerek kalıbın ortasındaki deliğin oluşmasını sağlayın. Taşlaşma olduğunda cırt cırt kelepçe ile kafeslerinize takabilirsiniz.
gagatasi1.jpggagatasi2.jpggagatasi3.jpggagatasi4.jpggagatasi5.jpg
 

Kaan Omurtak

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
1,733
Çözümler
14
Konum
İzmir-Bornova
Kendi Gaga Taşınızı Yapın
Kuşlarımız için kafeste mutlaka olması gereken malzemelerden bir tanesidir gaga taşı. Birçok işe yararlar. Kuşların gagalarını törpülemeye, mineral ve kalsiyum ihtiyacını karşılamaya ve kemirme ihiyaçlarını giderirken stres azaltmalarına sebep olur. Bu nedenle mutlaka bulunması gerekenler listesindedir.
Aslında yapımı kolay ve ucuz olan bu ürünü maalesef kuş malzemeleri aldığımız yerlerde 4-5 lira gibi fiyatlarla görüyoruz. Böyle bir ürün için çok. Bu nedenle neden kendi gaga taşınızı yapmayasınız ki? Aynı maliyete 1'den çok gaga taşı yapabilirsiniz.

Gerekli Malzemeler:
  • Bildiğimiz hızlı kuruyan beyaz alçı. 1 kg'ı 1 TL gibi bir fiyat.
  • 1 adet sade soda. (gazı alınmış olmalı.)
  • Grit kuş kumu ( yaklaşık 300 gr.)
  • Çöp şişler ya da kafese asabileceğiniz bir malzeme
  • 2 adet kalamar kemiği
  • 2 haşlanmış yumurtanın beyaz dış kabuğu,
  • Kullanacağınız kap ve bardak ya da kalıplar.
Haydi Başlayalım;
  1. Bir yoğurt kabına önce kum karışımınızı hazırlamalıyız. Kalamar kemiklerini ve yumurta kabuklarını toz haline gelene kadar ezin,
  2. Üzerine alçıyı ilave edin. Azar azar soda koyarak spatula ile karıştırın. Topaklanmalar gidene kadar ve karışım lapa kıvamına gelene kadar devam edin.
  3. Karışımı pet bardaklara doldurun ve ortalarına birer çöp şiş koyun ve kurumaya alın.
  4. 10-12 saat sonra kuruma tamamlanacaktır fakat 1,2 gün gün ışığı alan bir yerde dinlendirmenizi öneririm. Durumuna göre pet bardakları maket bıçağı ile keserek çıkarın. Çöp şişleri ittirerek kalıbın ortasındaki deliğin oluşmasını sağlayın. Taşlaşma olduğunda cırt cırt kelepçe ile kafeslerinize takabilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 1969Ekli dosyayı görüntüle 1970Ekli dosyayı görüntüle 1971Ekli dosyayı görüntüle 1972Ekli dosyayı görüntüle 1973
Ben anlamıyorum bu alçının kuşlara ne faydası var? Kalsiyum kalsiyum diyorlar da pek inanasım gelmiyor. Bir de bu taşı kuşlar pek tüketmiyor. Pürüzsüz bir taşı kemirmek zordur diye düşünüyorum. En azından benimkiler öyle yapıyordu.
 
Son düzenleme:

GüzelKuş

Veteran
Katılım
4 Tem 2017
Mesajlar
2,120
Çözümler
3
Yaş
33
Konum
Ankara
Ben anlamıyorum bu alçının kuşlara ne faydası var? Kalsiyum kalsiyum diyorlar da pek inanasım gelmiyor. Bir de bu taşı kuşlar pek tüketmiyor. Pürüzsüz bir taşı nasıl kemirmek zordur diye düşünüyorum. En azından benimkiler öyle yapıyordu.
Kaan hiçbir faydası yok aslında okumadım yani ben hiç. Eskiden kireç felan verirlerdi tavuklara buda araya karıştı herhalde nasıl olduysa öyle çıkmış. Ama tabi bloklar için kıvamı tutturmak adına katman gerekiyor. Birde kalsiyum karbonat gibi malzemeler ekleyerek yapılabilir ama gene yumuşak bir kıvamda oluyor. Bob Wilson’ın tarifide şöyle mesela;
6 ölçü kalsiyum karbonat
3 ölçü kil
1 ölçü deniz kumu (ince kum de sen)
1 ölçü kemik tozu(kalamar)
1 ölçü grit kum
1 ölçü kuş kömürü
1 ölçü yumurta kabuğu Tozu
1 yemek kaşığı iri deniz tuzu yada yosun kelp dedikleri(iyot için)

Ölçüyü kendine göre belirlersin 1 ölçün 1 yemek kaşığıysa 6 ölçüde 6 kaşık koyarsın gibi. Bu bomba bir tarifte ben uğraşıp prk verim alamamıştım. Azda olsa bir alçı karıştırmadan kıvam tutmuyor maalesef. 1-2 yemek kaşığıda alçı atılırsa, donma süresi uzar tabiki, ama istenen katılık elde edilir.

Birde Doğanay’ın bahsettiği tam gaga taşı zaten. Bunu yemezler çok ama iyi stres atarlar. Yada gagalarını törpülerler. Yer gibi görünür, oynar kısaca. Kalsiyum ile alakası yok yani yanlış bilgilendirmeden kaynaklı bir durum.
 

Kaan Omurtak

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
1,733
Çözümler
14
Konum
İzmir-Bornova
Kaan hiçbir faydası yok aslında okumadım yani ben hiç. Eskiden kireç felan verirlerdi tavuklara buda araya karıştı herhalde nasıl olduysa öyle çıkmış. Ama tabi bloklar için kıvamı tutturmak adına katman gerekiyor. Birde kalsiyum karbonat gibi malzemeler ekleyerek yapılabilir ama gene yumuşak bir kıvamda oluyor. Bob Wilson’ın tarifide şöyle mesela;
6 ölçü kalsiyum karbonat
3 ölçü kil
1 ölçü deniz kumu (ince kum de sen)
1 ölçü kemik tozu(kalamar)
1 ölçü grit kum
1 ölçü kuş kömürü
1 ölçü yumurta kabuğu Tozu
1 yemek kaşığı iri deniz tuzu yada yosun kelp dedikleri(iyot için)

Ölçüyü kendine göre belirlersin 1 ölçün 1 yemek kaşığıysa 6 ölçüde 6 kaşık koyarsın gibi. Bu bomba bir tarifte ben uğraşıp prk verim alamamıştım. Azda olsa bir alçı karıştırmadan kıvam tutmuyor maalesef. 1-2 yemek kaşığıda alçı atılırsa, donma süresi uzar tabiki, ama istenen katılık elde edilir.

Birde Doğanay’ın bahsettiği tam gaga taşı zaten. Bunu yemezler çok ama iyi stres atarlar. Yada gagalarını törpülerler. Yer gibi görünür, oynar kısaca. Kalsiyum ile alakası yok yani yanlış bilgilendirmeden kaynaklı bir durum.
Ha, bak mesela senin dediğin tarif güzel. İçine kıvam vermek için alçı koyulabilir ama piyasada tamamen alçıdan yapılmış taşlar var. Adam alçıyı donduruyor sonra al sana gaga taşı diyor. Alçının içinde yararlı bir element bulunacağını pek sanmam zaten. Yukarıdaki tarif güzel. Bazı adamlar alçıyı dondurup satıyorlar bildiğin.
 

GüzelKuş

Veteran
Katılım
4 Tem 2017
Mesajlar
2,120
Çözümler
3
Yaş
33
Konum
Ankara
Ha, bak mesela senin dediğin tarif güzel. İçine kıvam vermek için alçı koyulabilir ama piyasada tamamen alçıdan yapılmış taşlar var. Adam alçıyı donduruyor sonra al sana gaga taşı diyor. Alçının içinde yararlı bir element bulunacağını pek sanmam zaten. Yukarıdaki tarif güzel. Bazı adamlar alçıyı dondurup satıyorlar bildiğin.
Yanlış bir şey yok işte Kaancığım. Doğru onun adı “gaga taşI”. Asıl sorun bunu faydalı bir şey diye satmak. Doğanay’ın verdiği tarifte güzel kalamar oranını grit vs artırıp benzer sonucu alırsın. Yerler yani. Sırf alçıylada oynarlar
 

Kaan Omurtak

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
1,733
Çözümler
14
Konum
İzmir-Bornova
Yanlış bir şey yok işte Kaancığım. Doğru onun adı “gaga taşI”. Asıl sorun bunu faydalı bir şey diye satmak. Doğanay’ın verdiği tarifte güzel kalamar oranını grit vs artırıp benzer sonucu alırsın. Yerler yani. Sırf alçıylada oynarlar
Aynen, yukarıdaki tarifte kalamar kemiği, grit vs. var. Onlar yararlı şeyler. Ama alçı yararsız. Dediğin gibi oynaması için alınabilir ama faydalı değil. Benim kafeste mineral blok ve kalamar kemiği var. İkisini de yiyorlar. Mineral blokla hem gagasını törpülüyor hem de eğleniyor. Mineral blok varken gaga taşı almak bence gereksiz. Mineral blokla kalamar kemiği olsun yeter diye düşünüyorum.
 

YunusZ

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
9 Eki 2020
Mesajlar
205
Çözümler
4
Konum
İstanbul
Aynen, yukarıdaki tarifte kalamar kemiği, grit vs. var. Onlar yararlı şeyler. Ama alçı yararsız. Dediğin gibi oynaması için alınabilir ama faydalı değil. Benim kafeste mineral blok ve kalamar kemiği var. İkisini de yiyorlar. Mineral blokla hem gagasını törpülüyor hem de eğleniyor. Mineral blok varken gaga taşı almak bence gereksiz. Mineral blokla kalamar kemiği olsun yeter diye düşünüyorum.
Hocam bende şuan kalamar kemiği ve kuş kumu var. Mineral blok almak yerine üstteki tarifi uygulamam iyi olur mu?
 

Kaan Omurtak

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
1,733
Çözümler
14
Konum
İzmir-Bornova
Hocam bende şuan kalamar kemiği ve kuş kumu var. Mineral blok almak yerine üstteki tarifi uygulamam iyi olur mu?
Üstteki tarifi uygularsın da kuşlar gaga taşını pek yiyemiyorlar. Üstteki tarifi uygulasan da olur da ben sana mineral blok öneririm. Daha kullanışlı ve daha yararlı. Yani gaga taşı mineral bloğun yerini tutmaz. Mineral blok gereklidir.
 

YunusZ

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
9 Eki 2020
Mesajlar
205
Çözümler
4
Konum
İstanbul
Üstteki tarifi uygularsın da kuşlar gaga taşını pek yiyemiyorlar. Üstteki tarifi uygulasan da olur da ben sana mineral blok öneririm. Daha kullanışlı ve daha yararlı. Yani gaga taşı mineral bloğun yerini tutmaz. Mineral blok gereklidir.
Zaten kuş kumu var kafeste. Mineral blok içeriğide kum değil mi? Başka bir amacımı var bu taşın. Bu arada yapacağım gaga tasinda alciyi sadece sertlestirmek icin kullanacağım.
 

Kaan Omurtak

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
1,733
Çözümler
14
Konum
İzmir-Bornova
Zaten kuş kumu var kafeste. Mineral blok içeriğide kum değil mi? Başka bir amacımı var bu taşın. Bu arada yapacağım gaga tasinda alciyi sadece sertlestirmek icin kullanacağım.
Mineral blokta kum dışında başka şeyler de var, o yüzden tam olarak kum=mineral blok diyemeyiz. Mineral blokta kum dışında başka şeyler de vardır.
 

YunusZ

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
9 Eki 2020
Mesajlar
205
Çözümler
4
Konum
İstanbul
Mineral blokta kum dışında başka şeyler de var, o yüzden tam olarak kum=mineral blok diyemeyiz. Mineral blokta kum dışında başka şeyler de vardır.
Dün kum alırken mineral blokta alacaktım fakat bloklar renkli renkli. Fiyatıda 7 Tl. Sizce almalımıyım? Renklisi pek içime sinmedi.
indir.jpeg
 

Doğanay Y. 

Yönetici
iyikus.com Yetkilisi
Katılım
3 Tem 2017
Mesajlar
25,384
Çözümler
127
Yaş
33
Konum
Ankara
Gaga taşlında alçının bildiğim kadarıyla tek görevi malzemeleri sabitlemek. Başka bir katkısı ya da zararı yok. Renkli ürün almaya gerek yok :(
Kalsiyum sülfat mıydı karbonat mıydı emin değilim ama bunu içeriyor alçı buda aslında yararlı
 

Kaan Omurtak

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
1,733
Çözümler
14
Konum
İzmir-Bornova
Dün kum alırken mineral blokta alacaktım fakat bloklar renkli renkli. Fiyatıda 7 Tl. Sizce almalımıyım? Renklisi pek içime sinmedi.
Ekli dosyayı görüntüle 7854
Şöyle bir durum var. Her mineral bloğun içeriği farklı. Kimisinde sadece kuş kumu var, kimisinde kuş kumu+deniz kabukları vs. vs. var. Bir başkasında iyot var. Yani demem o ki hepsi aynı değil. Yukarıdaki yeşil blokta ne olabileceği hakkında bir fikrim yok. Ama ben pek beğenmedim. Olması gereken standart blok aşağıdaki gibidir.
9FAED0CC-5BAA-439B-B14F-19E3EED9A2DA.jpeg
 

YunusZ

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
9 Eki 2020
Mesajlar
205
Çözümler
4
Konum
İstanbul
Gaga taşlında alçının bildiğim kadarıyla tek görevi malzemeleri sabitlemek. Başka bir katkısı ya da zararı yok. Renkli ürün almaya gerek yok :(
Banada öyle geldi çünkü kum bildiğin renkli kumdu ve boyalı gibiydi. Gaga taşı yapmaya karar verdim ama kimisi saten alçı kimisi kartonpiyer alçısı kullan diyor. Hangisinden almalıyım?
 

Kaan Omurtak

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
1,733
Çözümler
14
Konum
İzmir-Bornova
Banada öyle geldi çünkü kum bildiğin renkli kumdu ve boyalı gibiydi. Gaga taşı yapmaya karar verdim ama kimisi saten alçı kimisi kartonpiyer alçısı kullan diyor. Hangisinden almalıyım?
Ya uğraşma taş falan yapmakla. Kuşlar tüketmiyor çünkü. Pürüzsüz bir yüzeye sahip olduğu için gagalarıyla yiyemiyorlar. Alçıyla falan da uğraşma. Kafesinde bir tane kalamar kemiği bir tane de mineral blok olsun yeter.95B2F171-0830-49FA-B71E-AED34484F680.jpeg
 

YunusZ

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
9 Eki 2020
Mesajlar
205
Çözümler
4
Konum
İstanbul
Ya uğraşma taş falan yapmakla. Kuşlar tüketmiyor çünkü. Pürüzsüz bir yüzeye sahip olduğu için gagalarıyla yiyemiyorlar. Alçıyla falan da uğraşma. Kafesinde bir tane kalamar kemiği bir tane de mineral blok olsun yeter.Ekli dosyayı görüntüle 7856
Mineral blok alabileceğim bir yer yok. İlçede bir tane petshop var ordada bu renkliden var. Zaten ben yemesi için yapmayacağım. Gagasını törpüleyip oyalansın yeter. İnternetten güzel bir mineral blok alabileceğim link atabilirmisiniz?
 

Kaan Omurtak

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
1,733
Çözümler
14
Konum
İzmir-Bornova
Mineral blok alabileceğim bir yer yok. İlçede bir tane petshop var ordada bu renkliden var. Zaten ben yemesi için yapmayacağım. Gagasını törpüleyip oyalansın yeter. İnternetten güzel bir mineral blok alabileceğim link atabilirmisiniz?
Gagasını da törpüleyemez ki. Törpüleme işlemi için pürüzlü bir yüzey gereklidir. Mesela zımpara kağıdı ne için kullanılıyor törpüleme için kullanılıyor. Nasıl bir yüzeyi var zımpara kağıdının pürüzlü yüzeyi var. Gaga taşıyla törpülenme olmaz. Mineral blok pürüzlü olduğu için törpülenme imkanı sağlıyor. Sen pürüzsüz bir şeyle tahtayı törpüleyebilir misin? Hayır. Kuşlar için de mantık aynı. Mineral bloksuz olmaz.
 

YunusZ

Yasaklanmış Kişilik
Katılım
9 Eki 2020
Mesajlar
205
Çözümler
4
Konum
İstanbul
Gagasını da törpüleyemez ki. Törpüleme işlemi için pürüzlü bir yüzey gereklidir. Mesela zımpara kağıdı ne için kullanılıyor törpüleme için kullanılıyor. Nasıl bir yüzeyi var zımpara kağıdının pürüzlü yüzeyi var. Gaga taşıyla törpülenme olmaz. Mineral blok pürüzlü olduğu için törpülenme imkanı sağlıyor. Sen pürüzsüz bir şeyle tahtayı törpüleyebilir misin? Hayır. Kuşlar için de mantık aynı. Mineral bloksuz olmaz.
Peki Quik marka mineral blok iyi midir?
Biraz daha uzaktaki petshopun sitesinden buldum.
 
Üst