Öncelikle herkese merhabalar, 3-4 yaslarında ki muhabbet kuşum geçtiğimiz pazar gününden beri hasta. Başka bir sitede konu açmıştım ama biri havakesesi hasar görmüş dedi, biri bit var dedi, biri iç parazit dedi, biri eşini beslerken halsiz düşmüş dedi. Bunların üstüne entrobac ve zeolit tozu kullanmam, kuşu mama ile beslemem gerektigi söylendi.
Cuma gününe kadar bu şekilde devam ettim ama 5 gün olmuştu kuş ne ilerledi ne geriledi. Hayvan oldugu yerde acı cekmeye devam etti. Kendi haline bırak sen gereken müdaheleyi yaptın besleme dediler ama hayvan açlıktan ölecekti ben beslemeyseydim. Dinlemedim beslemeye devam ettim. Kuşumu 1 yasindayken sahiplendim dişi kuşuma eş olarak aldım bu yüzden biraz korkak ve insanlara asla gelmez. Böyle bir kuş oldugu icin beslerken kafasinı saga sola cok oynatti aparat damagini kesti. Bende bişey oldu mu acaba diye veterinere götürdüm.
Hayvanın sagına baktı, soluna baktı bakteriyel enfeksiyon dedi. Nasıl anladı gram fikrim yok ama umarım bir bildigi vardir. Üstünede 1500 para aldı, asla parasında değilim ama sağa sola bakıp nasıl anladı hayret ettim. Amoklavin verdi, sabah akşam 2 damla kullan dedi. Eşinden ayırmana gerek yok aynı kafeste kalsınlar hem stres olmaz dedi. Bulaşıcı bir hastalık değil dedi.
Cuma gününden beri antibiyotik kullanıyorum, mamasını verdikten 30 dakika sonra veriyorhm ilacini. Evet hayvan az da olsa yem yemeye başladı, eşi bazen ağzına kusmaya başladı ama. Hayvanda uyku çogaldı, dışkısı normalken birden yemyeşil mukus gibi dumduz akar oldu. Tuylerine yapisiyor hayvan bir de oradan mikrop kapar korkusuyla entrobac veriyorum mamasına 1 mercimek tanesi kadar katıyorum. Ayrıca mamasını toz mama ve haslanmıs yumurta sarısı ile yapıyorum ama çok katı yapamiyorum antibiyotik kullandigimdan beri katı mamayı ağzından geri atiyor. Koyu ayran kıvamında yapıyorum veya bir tık daha cıvık yapıyorum. Doyurmaz biliyorum ama maksat enerji vermek.
Ben öğrenciyim kuşlarin temel şeyleri dışında detay bilmem, her denilenede inanmak istemiyorum. Sizleri çok övdüler bu yüzden size yazmak istedim.
Her şeyi bilin diye uzun uzun anlattım. Sizlerden ricam oğlumun nesi var, kullandığım şeyler dogru mu, iyileşme ihtimalı var mi yok mu, ben ne yapmalıyım lütfen bana yardım edin.
Ve genel olarak kuşlarin hastlanmaması için ne yapmaliyız beni bu konuda bilgilendirirseniz cok sevinirim.
Evde, entrobac,gerwit,formix,zeolit tozu, toz mama,amoklavin, entrobac, b vitamini var.
tünekte dal darıya kafasını surttugu video cuma gunu aksamdan.
Digeri ise bugunden az önce cektim.
Cuma gününe kadar bu şekilde devam ettim ama 5 gün olmuştu kuş ne ilerledi ne geriledi. Hayvan oldugu yerde acı cekmeye devam etti. Kendi haline bırak sen gereken müdaheleyi yaptın besleme dediler ama hayvan açlıktan ölecekti ben beslemeyseydim. Dinlemedim beslemeye devam ettim. Kuşumu 1 yasindayken sahiplendim dişi kuşuma eş olarak aldım bu yüzden biraz korkak ve insanlara asla gelmez. Böyle bir kuş oldugu icin beslerken kafasinı saga sola cok oynatti aparat damagini kesti. Bende bişey oldu mu acaba diye veterinere götürdüm.
Hayvanın sagına baktı, soluna baktı bakteriyel enfeksiyon dedi. Nasıl anladı gram fikrim yok ama umarım bir bildigi vardir. Üstünede 1500 para aldı, asla parasında değilim ama sağa sola bakıp nasıl anladı hayret ettim. Amoklavin verdi, sabah akşam 2 damla kullan dedi. Eşinden ayırmana gerek yok aynı kafeste kalsınlar hem stres olmaz dedi. Bulaşıcı bir hastalık değil dedi.
Cuma gününden beri antibiyotik kullanıyorum, mamasını verdikten 30 dakika sonra veriyorhm ilacini. Evet hayvan az da olsa yem yemeye başladı, eşi bazen ağzına kusmaya başladı ama. Hayvanda uyku çogaldı, dışkısı normalken birden yemyeşil mukus gibi dumduz akar oldu. Tuylerine yapisiyor hayvan bir de oradan mikrop kapar korkusuyla entrobac veriyorum mamasına 1 mercimek tanesi kadar katıyorum. Ayrıca mamasını toz mama ve haslanmıs yumurta sarısı ile yapıyorum ama çok katı yapamiyorum antibiyotik kullandigimdan beri katı mamayı ağzından geri atiyor. Koyu ayran kıvamında yapıyorum veya bir tık daha cıvık yapıyorum. Doyurmaz biliyorum ama maksat enerji vermek.
Ben öğrenciyim kuşlarin temel şeyleri dışında detay bilmem, her denilenede inanmak istemiyorum. Sizleri çok övdüler bu yüzden size yazmak istedim.
Her şeyi bilin diye uzun uzun anlattım. Sizlerden ricam oğlumun nesi var, kullandığım şeyler dogru mu, iyileşme ihtimalı var mi yok mu, ben ne yapmalıyım lütfen bana yardım edin.
Ve genel olarak kuşlarin hastlanmaması için ne yapmaliyız beni bu konuda bilgilendirirseniz cok sevinirim.
Evde, entrobac,gerwit,formix,zeolit tozu, toz mama,amoklavin, entrobac, b vitamini var.
Digeri ise bugunden az önce cektim.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: