Kuşum hasta ölüyor

nisa kula

iyikus.com Üyesi
Katılım
28 Haz 2026
Mesajlar
20
Yaş
19
Konum
istanbul
Öncelikle herkese merhabalar, 3-4 yaslarında ki muhabbet kuşum geçtiğimiz pazar gününden beri hasta. Başka bir sitede konu açmıştım ama biri havakesesi hasar görmüş dedi, biri bit var dedi, biri iç parazit dedi, biri eşini beslerken halsiz düşmüş dedi. Bunların üstüne entrobac ve zeolit tozu kullanmam, kuşu mama ile beslemem gerektigi söylendi.
Cuma gününe kadar bu şekilde devam ettim ama 5 gün olmuştu kuş ne ilerledi ne geriledi. Hayvan oldugu yerde acı cekmeye devam etti. Kendi haline bırak sen gereken müdaheleyi yaptın besleme dediler ama hayvan açlıktan ölecekti ben beslemeyseydim. Dinlemedim beslemeye devam ettim. Kuşumu 1 yasindayken sahiplendim dişi kuşuma eş olarak aldım bu yüzden biraz korkak ve insanlara asla gelmez. Böyle bir kuş oldugu icin beslerken kafasinı saga sola cok oynatti aparat damagini kesti. Bende bişey oldu mu acaba diye veterinere götürdüm.
Hayvanın sagına baktı, soluna baktı bakteriyel enfeksiyon dedi. Nasıl anladı gram fikrim yok ama umarım bir bildigi vardir. Üstünede 1500 para aldı, asla parasında değilim ama sağa sola bakıp nasıl anladı hayret ettim. Amoklavin verdi, sabah akşam 2 damla kullan dedi. Eşinden ayırmana gerek yok aynı kafeste kalsınlar hem stres olmaz dedi. Bulaşıcı bir hastalık değil dedi.
Cuma gününden beri antibiyotik kullanıyorum, mamasını verdikten 30 dakika sonra veriyorhm ilacini. Evet hayvan az da olsa yem yemeye başladı, eşi bazen ağzına kusmaya başladı ama. Hayvanda uyku çogaldı, dışkısı normalken birden yemyeşil mukus gibi dumduz akar oldu. Tuylerine yapisiyor hayvan bir de oradan mikrop kapar korkusuyla entrobac veriyorum mamasına 1 mercimek tanesi kadar katıyorum. Ayrıca mamasını toz mama ve haslanmıs yumurta sarısı ile yapıyorum ama çok katı yapamiyorum antibiyotik kullandigimdan beri katı mamayı ağzından geri atiyor. Koyu ayran kıvamında yapıyorum veya bir tık daha cıvık yapıyorum. Doyurmaz biliyorum ama maksat enerji vermek.

Ben öğrenciyim kuşlarin temel şeyleri dışında detay bilmem, her denilenede inanmak istemiyorum. Sizleri çok övdüler bu yüzden size yazmak istedim.

Her şeyi bilin diye uzun uzun anlattım. Sizlerden ricam oğlumun nesi var, kullandığım şeyler dogru mu, iyileşme ihtimalı var mi yok mu, ben ne yapmalıyım lütfen bana yardım edin.

Ve genel olarak kuşlarin hastlanmaması için ne yapmaliyız beni bu konuda bilgilendirirseniz cok sevinirim.

Evde, entrobac,gerwit,formix,zeolit tozu, toz mama,amoklavin, entrobac, b vitamini var.

tünekte dal darıya kafasını surttugu video cuma gunu aksamdan.
Digeri ise bugunden az önce cektim.
 

Ekli dosyalar

  • 20260628_120452.webp
    20260628_120452.webp
    357.3 KB · Görüntüleme: 3
  • 20260628_120452.webp
    20260628_120452.webp
    357.3 KB · Görüntüleme: 3
  • 20260628_120446.webp
    20260628_120446.webp
    311.1 KB · Görüntüleme: 3
  • 20260628_120443.webp
    20260628_120443.webp
    354.9 KB · Görüntüleme: 3
  • 20260628_120426.webp
    20260628_120426.webp
    351 KB · Görüntüleme: 3
  • image-1782632938471.webp
    image-1782632938471.webp
    374.5 KB · Görüntüleme: 3
Son düzenleme:
Entrobac probiyotik takviyesidir içinde vitamin de vardı diye anımsıyorum.
Lakin vitaminlerin dozajlarına dikkat etmek lazım. Örneğin yüksek dozajda A,D,E,K vitamini alınırsa,karaciğer hasarı gerçekleşebilir çünkü bu bahsettiğim vitaminler vücutta depolanan gruba girer.
O yüzden dozajlara dikkat etmek lazım. Günlük alınması gereken vitamin ihtiyacını aşmamak lazım.
Sık sık entrobac vermeyin yani. Evet entrobac iyi ama içinde vitamin de olduğundan dolayı dozaj ve sıklığını iyi ayarlamak lazım.
Bunun yerine multivitamin içermeyen, enzim içeren probiyotik almanız daha iyi olur ve daha sık kullanabilirsiniz diğerine nazaran.
Kanatlı oil prozim plus probiyotik öneriyoruz.
Grpet ürünleri isimli online alışveriş sitesinden alabilirsiniz isterseniz veya kanatlı oilin kendi sitesinden alabilirsiniz.
Grpet ürünleri bilindik bi sitedir,tercih sizin tabii.
Ben entrobacı sabah mama verirken içine mercimek tanesi kadar atiyordum hocam, her gün günde 1 kere sabah veriyordum yani. İyi kullanmışsınız derseniz entrodan. Karar sizin yani hangisi daha iyi olacaksa ama dedigim gibi evde ki ürünlerle iyileşirse onlarla devam etmek isterim. Maddi durumum çok iyi değil ama alın kuş kötü derseniz alırım hocam bir şekilde para candan önemli degil.
 
Entrobac probiyotik takviyesidir içinde vitamin de vardı diye anımsıyorum.
Lakin vitaminlerin dozajlarına dikkat etmek lazım. Örneğin yüksek dozajda A,D,E,K vitamini alınırsa,karaciğer hasarı gerçekleşebilir çünkü bu bahsettiğim vitaminler vücutta depolanan gruba girer.
O yüzden dozajlara dikkat etmek lazım. Günlük alınması gereken vitamin ihtiyacını aşmamak lazım.
Sık sık entrobac vermeyin yani. Evet entrobac iyi ama içinde vitamin de olduğundan dolayı dozaj ve sıklığını iyi ayarlamak lazım.
Bunun yerine multivitamin içermeyen, enzim içeren probiyotik almanız daha iyi olur ve daha sık kullanabilirsiniz diğerine nazaran.
Kanatlı oil prozim plus probiyotik öneriyoruz.
Grpet ürünleri isimli online alışveriş sitesinden alabilirsiniz isterseniz veya kanatlı oilin kendi sitesinden alabilirsiniz.
Grpet ürünleri bilindik bi sitedir,tercih sizin tabii.
hocam bu arada yem yiyor şu an normalde böyle yem yemezdi ama şu an bile yiyor çok şükür. Sadece su sorunumuz var, kaç ml günde kaç kere ne yapmam lazım
 
Teşekkür ederim hocam önceliklen zeoliti hiç kullanmamak en iyisi gibi hocam. Hiç işe yaramadı bulutun durumunda.
İşe yaramaması çok sorun değil de vakit kaybettirmesi en büyük problemdir. İnsanları umutlandırıyorlar işe yarayacak diye bu defa tedavide gecikilmiş oluyor.
Muhabbet gibi küçük canlar hastalıklarını hastalık çok ilerlemişken belli ederler. Ve hastalık belirtisi verdikten sonra uzun süre dayanamazlar maalesef. Hadtalık belirtisi görüldükten sonra 1 saat bile çok çok önemli olur onlar için. Dolayısıyla gümüşlü veya gümüşsüz farkeymeksizin zeolid'le falan zaman kaybetmek yapılacak en büyük hatadır..
 
İşe yaramaması çok sorun değil de vakit kaybettirmesi en büyük problemdir. İnsanları umutlandırıyorlar işe yarayacak diye bu defa tedavide gecikilmiş oluyor.
Muhabbet gibi küçük canlar hastalıklarını hastalık çok ilerlemişken belli ederler. Ve hastalık belirtisi verdikten sonra uzun süre dayanamazlar maalesef. Hadtalık belirtisi görüldükten sonra 1 saat bile çok çok önemli olur onlar için. Dolayısıyla gümüşlü veya gümüşsüz farkeymeksizin zeolid'le falan zaman kaybetmek yapılacak en büyük hatadır..
Maalesef hocam, maalesef. Neyse ki zeolit ile devam etmedim. Şu an iyi eskisine göre dedigim gibi hocam yem yiyor, sabah 12de besledim sonra ise kursağını tamamen hiç boş görmedim. Su içirdim simdi 2 damla ama günde 2 damla su yetmez dimi hocam? susuz kaldığı içinde enerjileri düşer diye biliyorum.
 
İşe yaramaması çok sorun değil de vakit kaybettirmesi en büyük problemdir. İnsanları umutlandırıyorlar işe yarayacak diye bu defa tedavide gecikilmiş oluyor.
Muhabbet gibi küçük canlar hastalıklarını hastalık çok ilerlemişken belli ederler. Ve hastalık belirtisi verdikten sonra uzun süre dayanamazlar maalesef. Hadtalık belirtisi görüldükten sonra 1 saat bile çok çok önemli olur onlar için. Dolayısıyla gümüşlü veya gümüşsüz farkeymeksizin zeolid'le falan zaman kaybetmek yapılacak en büyük hatadır..
Sizce durumu şu an nasıl hosam cuma ve bugüne ait video yükledim. Daha iyi mi yani bana daha iyi geliyor ama psikolojik olarakta iyi iyi diye söylüyor olabilirim bilmiyorum başkasindan duymak daha iyi benim icin. Eğer durumu iyi derseniz amoklavinden devam edebilir miyim başka ilaçlara gerek var mıdır
 
Yem yiyorsa beslemeye gerek yok. Ama günde 1 kez destek amaçlı beslenebilir.
Lakin 2-3 tane yem yiyorsa yukarıda yazdığım gibi 4 kere besleyin günde.
Yem yiyorsa günde 1 kez bile olsa hatta destek amaçlı bile olsa elle beslenmemelidir. Çoğu zaman onlara acıyarak ve iyi niyetle kötü şeyler yapıyoruz..

Canlıların hastalık durumunda bağışıklıklarını güçlendirmeye odaklanmak, patojenlerle mücadele etmek için iştahları kesilir sindirime mesai harcamak istemezler. Bunu intihar etmek için değil bilakis hastalıktan kurtulmak için yaparlar. Ama biz açlıktan ölecekler diye telaşlanıp, yedirdikçe yedirmeye çalışırız. Bu iyi niyetle yapılır ama hatadır. Tabiki yiyemediği için aç kaldukları hastalıklar müstesnadır o zaman bizim destek olmamız şarttır.

Hastayken bizimde iştahımız kesilir ve ateşimiz yükselir. Aynı mantıkla bizde vücut ısımızı yükselterek ve sindirime mesai harcamamaya çalışmak suretiyle kendimizi savunmaya çalışırız. Onlarında hastalıkla mücadele edebilmek için iştahları kesilir savunma refleksi olarak. Yani bazen beslemek hayat kurtarır bazen büyük hatadır. Bu ayrımı iyi yapmak gerekir. Kısacası az bile yiyorsa elle besleme yapmamak gerekir diyebiliriz.
 
Son düzenleme:
Hocam hepinize çok teşekkür ederim. Bazen azda olsa yiyor bazen hiç yemiyor. Hiç yemediği günler ben besleme yaptıktan sonra hayvan gün boyu yem yemeye başlıyor. Dün, yem yemeye başladı diye hayvanı beslemedim ama hiç yem yemedigini fark ettim

Yani kısacası sabahları kalktığımda 1ml kadar besliyorum, ben onu besledikten sonra o yem yemeye başlıyor. Bu yüzden her sabah az miktarda mama veriyorum. Mama içine entrobac katıyorum, mamadan 30 dk sonra amoklavin veriyorum.

Fakat ben suyu ne kadar vermeliyim hiç içmiyor diye sordum ama görmediniz sanırım🙏🏻
Canlıların hastalık durumunda bağışıklıklarını güçlendirmeye odaklanmak, patojenlerle mücadele etmek için iştahları kesilir sindirime mesai harcamak istemezler. Bunu intihar etmek için değil bilakis hastalıktan kurtulmak için yaparlar. Ama biz açlıktan ölecekler diye telaşlanıp, yedirdikçe yedirmeye çalışırız. Bu iyi niyeyle yapılır ama hatadır. Tabiki yiyemediği için aç kalan hadtalıklar müstesnadır o zaman bizim destek olmamız şarttır.

Hastayken bizimde iştahımız kesilir ve ateşimiz yükselir. Aynı mantıkla bizde vücut ısımızı yükselterek ve sindirime mesai harcamamaya çalışmak suretiyle hastalıkla mücadele edebilmek için iştahları da kesilir savunma refleksi olarak. Yani bazen beslemek hayat kurtarır bazen büyük hatadır. Bu ayrımı iyi yapmak gerekir. Kısacası az bile yiyorsa elle besleme yapmamak gerekir denebilir.
 
Hocam öncelikle teşekkür ederim.

Kuş amoklavin kullandıgımdan beri daha iyi dedigim gibi yem vs yemeye basladı ama hâlâ birazda olsa kabarık ve dışkıları çok kötü.

Ben dizimden sakatım çok yürüyemiyorum eczaneden recetesiz alabileceğim başka bir ilaç öneriniz yok mu. Eczane hemen evimin önünde var ama kendi aile hekimim işe yaramazın teki yanına gitmişliğim yok uzun süredir.

Altta yem yiyen hasta kuşum hocam.

ok, kuş iyileşmeye başladiysa (ben olsam) ilacı toplam 7 gün kullanırım

doz olarak nasıl kullaniyorsunuz?
 
ben tam anlamadim. veteriner suluğa 10 damla mı onerdi?

siz sabah akşam ağizdan ikişer damla mı veriyorsunuz?
Yok hocam 10 gün boyunca sabah aksam agzina ikiser damla damlat dedi.

Ama su soruyorum suyu nasıl vericem hayvana günde kac ml su icmesi lazim antibiyotik ictigi icin bobrekleri yoruluyordur. su icmiyor henuz.
 
Geri
Üst