Sultan kuluçka dönemi

Sadsy

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
20
Puanları
13
Yaş
21
Konum
Bursa
Çift bir sultan papağanım var. 5 tane yumurta yaptılar. 10 gün sorun olmadan kuluçkaya daha çok erkek olmak üzere sırayla yattılar. Ama dün gece saat 9 civarı bakmaya gittiğimde ikisi de yuvalıkta değillerdi. Bir iki saat yumurtaların üstünde yatmadıklarını tahmin ediyorum. Dişi kuç bana alışık elime alarak yuvalığa soktum geri çıkmadı. Yumurtalara bir şey olmuş mudur? Ve bugün erkek kuş kafeste sopanın üstünde sağa sola yürüyor arada sırada yuvalığa giriyor bir süre duruyor içerden tıkır tıkır sesler geliyor. Sonra çıkıyor. Arada dişi de giriyor. Ama yumurtalarla daha çok erkek ilgeniyor gibi. Mesela şuan ikisi de dışarıda. Bu dışarıda durdukları süre boyunca yumurtalara bir şey olur mu ? Acaba çok sık baktığım için mi böyle yapıyorlar ? Bu konularda bilgisi olan biri bana yardım edebilir mi ?
 

Merve B.

Moderatör
Katılım
13 Ara 2017
Mesajlar
1,242
Puanları
268
Yaş
27
Konum
ankara
Çok sık bakmamınızdan rahatsız olmuş olabilirler.Ancak yumurtalar soğumadığı sürece dışarı çıkıp girmeleri sorun olmayacaktır.Onlar genelde süreyi ayarlarlar fakat dediğiniz gibi 1-2saat dışarda durmaları iyi sonuçlar vermeyecektir.Bir de rahatsız etmeden takip edin bakalım yine aynı şekilde mi yapacaklar.Baba içeri girdiğinde ki tıkırdı büyük ihtimal yumurtaları çevirdiği sırada oluyordur.
 

Sadsy

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
20
Puanları
13
Yaş
21
Konum
Bursa
Çok sık bakmamınızdan rahatsız olmuş olabilirler.Ancak yumurtalar soğumadığı sürece dışarı çıkıp girmeleri sorun olmayacaktır.Onlar genelde süreyi ayarlarlar fakat dediğiniz gibi 1-2saat dışarda durmaları iyi sonuçlar vermeyecektir.Bir de rahatsız etmeden takip edin bakalım yine aynı şekilde mi yapacaklar.Baba içeri girdiğinde ki tıkırdı büyük ihtimal yumurtaları çevirdiği sırada oluyordur.

Dişi bana alışık beni pek takmıyor ama erkek kuş biraz yabani. Sanırım ilgilenmemden rahatsız oluyor. Aslında günde bir kere ya bakıyorum ya bakmıyorum yumurtalara. Bundan sonra rahatsız etmemeye çalışırım. İnşallah çıkar yavru. Yorumunuz için teşekkür ederim bu arada.
 

Sadsy

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
20
Puanları
13
Yaş
21
Konum
Bursa
Bir şey daha var. Bu yumurtalarla neden dişi değilde erkek ilgileniyor. Dişi dışarıda takılıyor çok az giriyor yuvalığa. Erkek daha sık giriyor. Bana çok garip geldi açıkçası.
 

Doğanay Y.

Yönetici
iyikus.com Yetkilisi
Katılım
3 Tem 2017
Mesajlar
7,170
Puanları
268
Yaş
29
Konum
Ankara
Web Sitesi
iyikus.com
Yumurtalar oda sıcaklığına göre 1,5-2 saatte soğuyup bozulabiliyorlar. Başıma bir kez benimde gelmişti yaklaşık 3 saat yatmadığını tahmin ettiğim bir kuşumun 5 yumurtasından 2 tanesi yaşama tutunabildi :(
Zor bir durum bu aşamadan az rahatsız etmek lazım ya da başka bir çift varsa onun altına kaydırılabilir. Bazı kuşlarda hem erkek hem dişi bakıcı olabiliyor. Yani normal bir durum ama dişiniz az ilgisi iyiye işaret değil. İlk kuluçkaları mı?
 

Sadsy

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
20
Puanları
13
Yaş
21
Konum
Bursa
Yumurtalar oda sıcaklığına göre 1,5-2 saatte soğuyup bozulabiliyorlar. Başıma bir kez benimde gelmişti yaklaşık 3 saat yatmadığını tahmin ettiğim bir kuşumun 5 yumurtasından 2 tanesi yaşama tutunabildi :(
Zor bir durum bu aşamadan az rahatsız etmek lazım ya da başka bir çift varsa onun altına kaydırılabilir. Bazı kuşlarda hem erkek hem dişi bakıcı olabiliyor. Yani normal bir durum ama dişiniz az ilgisi iyiye işaret değil. İlk kuluçkaları mı?

Evet ilk kuluçkaları. Bugün 12. günleri ve bir haftaya ilk yavrunun çıkması gerekiyor. Umarım çıkarırlar. Gece hem dişi hem erkek beraber giriyor yuvalığa. Ama gündüz dişi genelde dışarıda. çok az giriyor. Amaçlarını anlamış değilim doğrusu. Ve erkek çok gir çık yapıyor. Bugüne kadar içeri girdiğinde uzun süre duruyordu. Şimdi sürekli girip çıkıyor. Sanırım ben tedirgin ediyorum onları gerçekten anlam veremedim. Bu gece de inşallah yuvalık dışında kalmazlar.
 

Sadsy

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
20
Puanları
13
Yaş
21
Konum
Bursa
Şimdilik çok rahatsız etmeyin. Yumurta maması yapın derim. Karınları iyi bi doysun yumurtaya yöneleceklerdir.

Bugün yumurta maması verdim ama erkek pek yemedi dişi maşallah neredeyse hepsini yedi. İnşallah yumurtaya yönelirler. Çünkü bundan önceki 10 günde hiç bir problem yoktu. Ne olduysa bu iki günde oldu.
 

Doğanay Y.

Yönetici
iyikus.com Yetkilisi
Katılım
3 Tem 2017
Mesajlar
7,170
Puanları
268
Yaş
29
Konum
Ankara
Web Sitesi
iyikus.com
böyle durumlarda her zaman tanıdık kuş üreten biri bulmak ya da yedek bir çiftin olması iyi olabiliyor. Birde sultanlar çok meyilliler bakıcılık yapmamaya. Bir ihtimal ufakta olsa yapılan bir değişiklik onları rahatsız etmiş olmalı.
 

Sadsy

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
20
Puanları
13
Yaş
21
Konum
Bursa
böyle durumlarda her zaman tanıdık kuş üreten biri bulmak ya da yedek bir çiftin olması iyi olabiliyor. Birde sultanlar çok meyilliler bakıcılık yapmamaya. Bir ihtimal ufakta olsa yapılan bir değişiklik onları rahatsız etmiş olmalı.

Bundan sonra yem ve su tazelemek dışında kafeslerine bakmayı düşünmüyorum. Bu gece de ikisi de dışarıdaydı. Daha sonra ışıktan rahatsız olup dişi girdi yuvalığa. Gece ne olur bilmiyorum ama artık kendi hallerine bırakıcam. Gerisi onlara kalmış.
 

Sadsy

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
20
Puanları
13
Yaş
21
Konum
Bursa
Merhaba yine ben :) Bahsettiğim yumurtalar çıkmadı malesef. 27. Günde yani dün yumurtaları aldım zaten 5 yumurta vardı 3’ünü yemişlerdi. Kalan iki tanesini dün aldım. Ve bugün yuvaya baktığımda bir yumurta vardı. Bu normal mi ? Bana çok tuhaf geldi. Bir de acaba dün aldığım iki yumurtada yeni yapılmış olabilir miydi ?
 

Merve B.

Moderatör
Katılım
13 Ara 2017
Mesajlar
1,242
Puanları
268
Yaş
27
Konum
ankara
Merhaba yine ben :) Bahsettiğim yumurtalar çıkmadı malesef. 27. Günde yani dün yumurtaları aldım zaten 5 yumurta vardı 3’ünü yemişlerdi. Kalan iki tanesini dün aldım. Ve bugün yuvaya baktığımda bir yumurta vardı. Bu normal mi ? Bana çok tuhaf geldi. Bir de acaba dün aldığım iki yumurtada yeni yapılmış olabilir miydi ?
Çiftlşmişler ise normal bir durum.Bir kaç gün bekleyip kontrol ettikten sonra boş ise alırsınız yumurtaları
 

Doğanay Y.

Yönetici
iyikus.com Yetkilisi
Katılım
3 Tem 2017
Mesajlar
7,170
Puanları
268
Yaş
29
Konum
Ankara
Web Sitesi
iyikus.com
Bilemeyiz :) yumurtalar eski ise anlarsınız zaten. Yumurta kirlenir, rengi hafif değişir gibi gibi. Yeni yumurtalar genel olarak anlaşılıyor. Yatıp yatmama durumu için bir şey diyemeyeceğim. Belki 3. yum. sonra devam edebilir.
 

Sadsy

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
20
Puanları
13
Yaş
21
Konum
Bursa
Bilemeyiz :) yumurtalar eski ise anlarsınız zaten. Yumurta kirlenir, rengi hafif değişir gibi gibi. Yeni yumurtalar genel olarak anlaşılıyor. Yatıp yatmama durumu için bir şey diyemeyeceğim. Belki 3. yum. sonra devam edebilir.

O zaman sorun yok :) Dün aldıklarım eskidir. Bugün yumurta görünce baya şaşırdım. İnşallah bu sefer çıkar bari.
 

Burki27

iyikus.com Üyesi
Katılım
3 Nis 2020
Mesajlar
23
Puanları
13
Yaş
26
Konum
Gaziantep
Yumurtaya yatarlarken kafeslerini temizlesek sikinti olurmu bu gun temizledim bir 25 30 dakka yatmadi ondada kafeslerini temizledim folluga yuvaliga karismadim ama sikinti olurmu
 
Üst