Neler Yeni

iyikus.com - Kuşlarınıza iyi geleceğiz

Burada olmana sevindik!

Forum sitemize kayıt olarak, topluluğumuzun değerli üyeleriyle iletişime geçebilir, paylaşımlarda bulunup destek alabilirsiniz.

Dişi kuşum eskisi gibi ötmüyor gıcırtı gibi bi ses çıkarıyor

kubracakir388

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Mar 2021
Mesajlar
116
Konum
Karabük
İyi günler merhaba dişi muhabbet kuşum 6-7 yaşlarında 1 yıldır bu sesi çıkarmaya başladı ama gidgide artti suan geceleri bile bu sesi çıkarıyor.neşesi yemesi içmesi uçması çok iyi suyu fazla tüketiyor idrarı çok oluyor bu nedenle bu ses mantar nedeniyle olabilir mi nefes alırken zorlanmıyor kuyruk oynatması falan yok videoyu gonderiyorum lütfen yardım edin

 

kubracakir388

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Mar 2021
Mesajlar
116
Konum
Karabük
Videoyu attım ama dediğim gibi gerçek sorun gece ortaya çıkıyor bende okaliptüs yağı kullandım bir iki saat rahatlıyo sanki bilmiyorum yada bana oyle geliyo sonra yine o sesleri cikartiyo kus bugun uctu elime kondu yani iyi gibi aslında gün ve gün ilerliyo ama levadoksu tekrar baslayayim mi 14 gun
 

Malkoçoğlu 

Uzman Yetiştirici
Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
5,096
Konum
İstanbul
Videoyu attım ama dediğim gibi gerçek sorun gece ortaya çıkıyor bende okaliptüs yağı kullandım bir iki saat rahatlıyo sanki bilmiyorum yada bana oyle geliyo sonra yine o sesleri cikartiyo kus bugun uctu elime kondu yani iyi gibi aslında gün ve gün ilerliyo ama levadoksu tekrar baslayayim mi 14 gun

Maşaallah tez zamanda iyileşicek inşaallah umudunuzu kaybetmeyin. Biz elimizden geleni yapalım..

Levadoks konusunda bence tekrar kullanılması fayda etmez. Zira daha önce kullanılıp bırakıldığı için ilaca karşı bağışıklık gelişmiş olabilir.. Kısaca işe yarıyacağını sanmıyorum..

Söylediğim diğer ilaçları alma şansınız yokmu?

Tilmikosin yada tylosin etken maddeli farklı bir solunum ilacı daha iyi olabilir...
 

kubracakir388

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Mar 2021
Mesajlar
116
Konum
Karabük
Maşaallah tez zamanda iyileşicek inşaallah umudunuzu kaybetmeyin. Biz elimizden geleni yapalım..

Levadoks konusunda bence tekrar kullanılması fayda etmez. Zira daha önce kullanılıp bırakıldığı için ilaca karşı bağışıklık gelişmiş olabilir.. Kısaca işe yarıyacağını sanmıyorum..

Söylediğim diğer ilaçları alma şansınız yokmu?
Eğer çok pahalı değilse alabilirim ama çalışmadığım için bi gelirim yok daha yeni mezun oldum dediklerinizi elime para geçtikçe almaya çalıştım aslında iyi gibiydi bence o kireç tozu ilerletti cunku antibiyotik verirken kaldırmıştım geri koyunca birgunde sadece gaga tasiyla ugrasti ve bitirdi ardından kalamar kemigini birde ailemden gizli aliyorum ilaçları kızıyorlar ölecek kuş diye düzelmez diye ayrı yeten dediğiniz gibi ikinci kullanimda hic bi ise yaramadi çoğu internet sitesinde kronik astım iyilesmez yaziyo bu hastalığa yakalan bircok kuş yorumlarini okudum geneli ölmüş moralim çok bozuk sizce video iyilesmeyecek kadar kötü mu tekrar video atıyım mı tam video cekecekken anlıyor galiba çıkarmıyor o sesi birde esner gibi yapip yutkunuyor
 

Malkoçoğlu 

Uzman Yetiştirici
Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
5,096
Konum
İstanbul
Eğer çok pahalı değilse alabilirim ama çalışmadığım için bi gelirim yok daha yeni mezun oldum dediklerinizi elime para geçtikçe almaya çalıştım aslında iyi gibiydi bence o kireç tozu ilerletti cunku antibiyotik verirken kaldırmıştım geri koyunca birgunde sadece gaga tasiyla ugrasti ve bitirdi ardından kalamar kemigini birde ailemden gizli aliyorum ilaçları kızıyorlar ölecek kuş diye düzelmez diye ayrı yeten dediğiniz gibi ikinci kullanimda hic bi ise yaramadi çoğu internet sitesinde kronik astım iyilesmez yaziyo bu hastalığa yakalan bircok kuş yorumlarini okudum geneli ölmüş moralim çok bozuk sizce video iyilesmeyecek kadar kötü mu tekrar video atıyım mı tam video cekecekken anlıyor galiba çıkarmıyor o sesi birde esner gibi yapip yutkunuyor

Emin olun ben sizden daha fazlasını gördüm öyle dediğiniz gibide geneli ölmüyor.. Yeterki zamanında tedaviye başlansın hepsi iyileşir. Solunum enfeksiyonu kanser değil sonuçta.. O ölen kuşların hemen hemen hepsi tedaviye geç başlanılan kuşlar... Ölücek zaten, düzelmez, iyileşmez, kronik olmuş, geneli ölmüş vs. diyerek vicdanınız rahat edicekse kuşu kendi haline bırakabilirsiniz tercih sizin... Ama kuşun ölüp ölmiyeceğini kimse bilemez.. Bize düşen son ana kadar o kuşu iyileştirmeye çalışmak olmalı...
 

neanderthalensis 

Uzman Yetiştirici
Katılım
9 Kas 2020
Mesajlar
3,191
Konum
İzmir
Eğer çok pahalı değilse alabilirim ama çalışmadığım için bi gelirim yok daha yeni mezun oldum dediklerinizi elime para geçtikçe almaya çalıştım aslında iyi gibiydi bence o kireç tozu ilerletti cunku antibiyotik verirken kaldırmıştım geri koyunca birgunde sadece gaga tasiyla ugrasti ve bitirdi ardından kalamar kemigini birde ailemden gizli aliyorum ilaçları kızıyorlar ölecek kuş diye düzelmez diye ayrı yeten dediğiniz gibi ikinci kullanimda hic bi ise yaramadi çoğu internet sitesinde kronik astım iyilesmez yaziyo bu hastalığa yakalan bircok kuş yorumlarini okudum geneli ölmüş moralim çok bozuk sizce video iyilesmeyecek kadar kötü mu tekrar video atıyım mı tam video cekecekken anlıyor galiba çıkarmıyor o sesi birde esner gibi yapip yutkunuyor

@Malkoçoğlu gerekeni yazmış

bu ilaçlar 80-100 tl civarıdır extra zam gelmediyse. temin etmek isterseniz "altay ecza deposu" ile irtibata geçerseniz sizi yönlendirirler
 

kubracakir388

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Mar 2021
Mesajlar
116
Konum
Karabük
Emin olun ben sizden daha fazlasını gördüm öyle dediğiniz gibide geneli ölmüyor.. Yeterki zamanında tedaviye başlansın hepsi iyileşir. Solunum enfeksiyonu kanser değil sonuçta.. O ölen kuşların hemen hemen hepsi tedaviye geç başlanılan kuşlar... Ölücek zaten, düzelmez, iyileşmez, kronik olmuş, geneli ölmüş vs. diyerek vicdanınız rahat edicekse kuşu kendi haline bırakabilirsiniz tercih sizin... Ama kuşun ölüp ölmiyeceğini kimse bilemez.. Bize düşen son ana kadar o kuşu iyileştirmeye çalışmak olmalı...
Öyle vicdanım rahat etsin diye değil eğer durumu ağırsa ilaçlarla zorlamak istemiyorum tutarken zaten çok korkuyor öyle biri olduğumu düşünmüyorum kendimi daha az düşünüyorum emin olun ve okaliptüs yağının gerçekten fayda ettiğini gördüm bugün ama etkisi gittiginde kokunun tekrar zor nefes alıyor dediğiniz ilacı en kısa sürede temin edeceğim birde aspergillosis diye birsey varmış onun ilacıda zor bulunuyormus oda olabilir diyenler oldu sizin fikriniz nedir
 

kubracakir388

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Mar 2021
Mesajlar
116
Konum
Karabük
Emin olun ben sizden daha fazlasını gördüm öyle dediğiniz gibide geneli ölmüyor.. Yeterki zamanında tedaviye başlansın hepsi iyileşir. Solunum enfeksiyonu kanser değil sonuçta.. O ölen kuşların hemen hemen hepsi tedaviye geç başlanılan kuşlar... Ölücek zaten, düzelmez, iyileşmez, kronik olmuş, geneli ölmüş vs. diyerek vicdanınız rahat edicekse kuşu kendi haline bırakabilirsiniz tercih sizin... Ama kuşun ölüp ölmiyeceğini kimse bilemez.. Bize düşen son ana kadar o kuşu iyileştirmeye çalışmak olmalı...
Tilmilosin
Emin olun ben sizden daha fazlasını gördüm öyle dediğiniz gibide geneli ölmüyor.. Yeterki zamanında tedaviye başlansın hepsi iyileşir. Solunum enfeksiyonu kanser değil sonuçta.. O ölen kuşların hemen hemen hepsi tedaviye geç başlanılan kuşlar... Ölücek zaten, düzelmez, iyileşmez, kronik olmuş, geneli ölmüş vs. diyerek vicdanınız rahat edicekse kuşu kendi haline bırakabilirsiniz tercih sizin... Ama kuşun ölüp ölmiyeceğini kimse bilemez.. Bize düşen son ana kadar o kuşu iyileştirmeye çalışmak olmalı...
Tilmikosin yada tylosin içeren birçok ilaç adı var hangisini almalıyım sizce birkaç isim verebilir misiniz
 

Doğanay Y. 

Yönetici
iyikus.com Yetkilisi
Katılım
3 Tem 2017
Mesajlar
19,799
Yaş
31
Konum
Ankara
Web Sitesi
iyikus.com
Lavotil olabilir, tilmivet olabilir. Etken maddeyi belirtirseniz elinde olan uygun ürünü sunacaktır. Tylosin de doğrudan bir ilaç ismi. Bu ürün de sorulabilir. Arkadaşlar da önerilerini sunacaktır.
 

Malkoçoğlu 

Uzman Yetiştirici
Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
5,096
Konum
İstanbul
Öyle vicdanım rahat etsin diye değil eğer durumu ağırsa ilaçlarla zorlamak istemiyorum tutarken zaten çok korkuyor öyle biri olduğumu düşünmüyorum kendimi daha az düşünüyorum emin olun ve okaliptüs yağının gerçekten fayda ettiğini gördüm bugün ama etkisi gittiginde kokunun tekrar zor nefes alıyor dediğiniz ilacı en kısa sürede temin edeceğim birde aspergillosis diye birsey varmış onun ilacıda zor bulunuyormus oda olabilir diyenler oldu sizin fikriniz nedir

Aspergillosis dedikleri mantar hastalığı ve evet solunum sorununa sebep olabiliyor.. Ancak bunun için zaten mikostatin kullandık.. Zor bulunuyor dediğiniz ilaç amfoterisin b sanırım. Ama diğer mantar ilaçlarıda bu hastalıkta etkili oluyor.. Örneğin mikostatin, flucan vs..
 

kubracakir388

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Mar 2021
Mesajlar
116
Konum
Karabük
Aspergillosis dedikleri mantar hastalığı ve evet solunum sorununa sebep olabiliyor.. Ancak bunun için zaten mikostatin kullandık.. Zor bulunuyor dediğiniz ilaç amfoterisin b sanırım. Ama diğer mantar ilaçlarıda bu hastalıkta etkili oluyor.. Örneğin mikostatin, flucan vs..
Bazı ilaçlar buldum isimleri şöyle Avesiklin Floksin Favetrim Vetimisin Gentadur solunum hastalıklarında işe yarıyormuş ama tabi sizin dediğiniz etken maddeli ilaçlar mi bilmiyorum bunlar büyükbaş hayvanda kullanılıyormuş içlerinden birisi İnşallah tutar sizden cevap bekliyorum @Doğanay Y.
 

Malkoçoğlu 

Uzman Yetiştirici
Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
5,096
Konum
İstanbul
Bazı ilaçlar buldum isimleri şöyle Avesiklin Floksin Favetrim Vetimisin Gentadur solunum hastalıklarında işe yarıyormuş ama tabi sizin dediğiniz etken maddeli ilaçlar mi bilmiyorum bunlar büyükbaş hayvanda kullanılıyormuş içlerinden birisi İnşallah tutar sizden cevap bekliyorum @Doğanay Y.

Avesiklin: Oksitetrasiklin etken maddeli,
Floksin: Enrofloksasin etken maddeli,
Favetrim: Sulfametoksazol + Trimetoprim etken maddeli,
Vetimisin: Penisilin + streptomisin etken maddeli,
Gentadur: Gentamisin etken maddeli,

Malesef bunların hiç biri olmaz. Ayrıca bunların bazıları enjeksiyonluk ilaçlar olduğu için oral yolla kullanılması kuşlara ağır gelebiliyor.. Alıcağınız ilacın oral süspansiyon olmasına dikkat edin... Enjeksiyonluklar olmaz...

Lavotil yada Tylonet bulmaya çalışın..


Kusura bakmayın bu arada geç cvp yazıyorum...
 

kubracakir388

iyikus.com Üyesi
Katılım
22 Mar 2021
Mesajlar
116
Konum
Karabük
Avesiklin: Oksitetrasiklin etken maddeli,
Floksin: Enrofloksasin etken maddeli,
Favetrim: Sulfametoksazol + Trimetoprim etken maddeli,
Vetimisin: Penisilin + streptomisin etken maddeli,
Gentadur: Gentamisin etken maddeli,

Malesef bunların hiç biri olmaz. Ayrıca bunların bazıları enjeksiyonluk ilaçlar olduğu için oral yolla kullanılması kuşlara ağır gelebiliyor.. Alıcağınız ilacın oral süspansiyon olmasına dikkat edin... Enjeksiyonluklar olmaz...

Lavotil yada Tylonet bulmaya çalışın..


Kusura bakmayın bu arada geç cvp yazıyorum...
Cok teşekkür ederim cevap verdiğiniz için mutlaka bulacağım ilaci
 

Doğanay Y. 

Yönetici
iyikus.com Yetkilisi
Katılım
3 Tem 2017
Mesajlar
19,799
Yaş
31
Konum
Ankara
Web Sitesi
iyikus.com
Evet bu süreçte tüm ek besinler çıkartılır
Kusura bakmayın yine rahatsız ediyorum bi soru daha soracaktım kalamar kemiğini cikartmak gerekiyor mu yine tedavi boyunca onu çok seviyorlarda birde kuşun durumu iyi ama nefes nefese size 3 gun sonra durumu yine soylerim inşallah iyi olur
 
Üst